16 januari 2012

Garnbyte

Ravelry är ett underbart påfund. Strax före nyår fick jag ett meddelande från blomsterbona som undrade om jag var intresserad av att byta några nystan ur min stash mot något ur hennes. Garnet hon ville ha hade jag haft länge och visste inte vad det skulle bli. I stället fick jag det här turkosa Kampes 2-trådiga. Jag har en härva grått redan och de ska bli någon sorts vantar har jag tänkt.

Annars börjar jag vänja mig vid att jobba igen. Första veckan var jag helt slut på kvällarna och huvudet snurrade av allt nytt. Nu känns det som om saker börjar falla på plats. Måndagar är jag ledig och det är skönt eftersom det såklart ingår helgarbete som kyrkvaktmästare.

5 kommentarer:

Linda sa...

Fint garn du bytt till dig! Ja, tänk om man hade sådan förmåga till avslappning som katter har! :)

myzpyz sa...

härligt att jobbet är bra :)
kraMyz

Missen sa...

Härlig färg, hoppas att du trivs på jobbet för då är det värt att vara trött på kvällen/Marie

Sunna sa...

visst är det härligt att byta lite garn, läcker färg

Fagermyrskan sa...

Vad kul med ett nytt jobb! Roligt att få garn från nån annan, det skulle jag vilja, fast tyg istället. :o) Ha det gott!